SERWIS AMORTYZATORÓW

Amortyzatory rowerowe i dampery znacznie podnoszą komfort jazdy i poprawiają skuteczność hamowania. Jednak najechanie na każdą nierówność powoduje przemieszczanie się elementów  zawieszenia i tarcie. Jeśli amortyzator jest dobrze nasmarowany, to tarcie jest minimalne, ale z upływem czasu smar się zużywa i tarcie wzrasta  Spada jakość pracy zawieszenia i bardziej zużywają się elementy amortyzatora. Dlatego rower z amortyzatorami jest bardziej wymagający, Jego właściciel powinien o nim pamiętać i częściej oddawać go do przeglądu.

W serwisie widelce są rozbierane, komponenty czyszczone w zależności od komponentu myjką ultradźwiękową lub ręcznie.

Warto rozwinąć swoją wiedzę o amortyzatorach już na etapie planowania zakupu roweru, bo od rodzaju amortyzatorów zależy nie tylko cena roweru i komfort jazdy ale również wydatki na ich przeglądy i serwis.

W amortyzatorach sprężynowych amortyzację zapewnia sprężyna, najczęściej wykonana ze stali. Takie zawieszenia występują w rowerach np.: KELLYS Clea. W bardziej skomplikowanych konstrukcjach sprężynę wspomaga tłumik olejowy. Serwis takich amortyzatorów polega na: myciu widelca; rozbiórce i inspekcji stanu goleni, tłumika i lag oraz uszczelnień kurzowo-olejowych; czyszczeniu i komponentów widelca i konserwacji; wymianie uszczelnień gdy wymagają; wymianie oleju i konserwacji uszczelnień oraz medium ściskanego (sprężyny); montażu i kontroli pracy widelca.

Amortyzatory powietrzne stosowane w rowerach takich jak: Ghost Riot . W amortyzatorze powietrznym za medium ściskane służy powietrzne. Regulując ciśnienie w komorze powietrznej można dobrać twardość widelca do swojej wagi. Zalecamy regulację pod siebie, do tzw. “sagu”. Do wykonania przegląd i serwisu tego typu konstrukcji potrzebna jest specjalistyczna i narzędzia.

Oferujemy serwisy amortyzatorów rowerowych w rowerach zarówno typu hardtail jak i z fulli. Zajmujemy się widelcami FOX, Rockshox, Manitou, SR Suntour. Naprawiamy amortyzatory, łącznie z wymianami łożysk w ramach z pełnym zawieszeniem. W razie uszkodzeń ramy wykonujemy zdjęcia, a na życzenie możemy zrobić pełną fotodokumentację naprawy.

Zakres prac:

1. Demontaż widelca,
2. Mycie widelca, rozbiórka i inspekcja stanu zewnętrznego,
3. Czyszczenie korpusu amortyzatora oraz tłumika, inspekcja stanu wewnętrznego,
4. Wykonanie zdjęć dokumentacyjnych (w przypadku napotkanych uszkodzeń),
5. Wymiana uszczelnień kurzowo olejowych, komory powietrznej, tłumika olejowego,
6. Wymiana płynu komory powietrznej, oleju w dolnych lagach, oleju w tłumiku,
7. Montaż widelca, pompowanie, kontrola pracy,
8. Odpowietrzanie manetek hydraulicznych, wymiana linek blokady widelca,
9. Czyszczenie lub wymiana łożysk/ bieżni w widelcach Lefty (DLR, Speed, Hybrid 1.0,2.0) i Headshok.

CENA: 90-350 zł